Lillebror 78 Hybride:

 het beste van 2 werelden

Standaard 100% Nederlandse kwaliteit

  • Hand gebouwd en ontwikkeld in Nederland.
  • Standaard vaarklaar uitgevoerd in een blank onbehandeld aluminium.
  • 5mm zeewaterbestendige romp met een zeer efficiënt onderwaterschip zorgt voor minimale golven.
  • De standaard 42pk diesel (met 6 jaar garantie) vaart een lekker vlotte 25km/u vaart met 2 man erin. Deze kan begrensd worden op 20km/u zodat er geen vaarbewijs en registratie nodig is.
  • Een ruim vooronder met slaap/zit voorziening, dat ook gebruikt kan worden als een extra zonnedek tussen de banken in de kajuit. Ruimte voor een toilet met voldoende hoofdruimte.
  • 7 rvs kikkers op de optimale posities.
  • Handige fender klemmen zorgen dat de ultra lichte en lak beschermende fenders binnen een oogwenk op de juiste hoogte zijn op te hangen. De fenders hangen tijdens het varen netjes binnen boord.
  • Een prachtig 65cm stuurwiel met leer in kleur naar keuze
  • Goede sloten op de 5 ruime opberg bakken
  • Sleepoog
  • Weerstandsscharnieren houden de luiken rechtop zodat je je handen vrij hebt
  • Trailerbaar 1500kg vaarklaar
  • Afmeting 7,80m x 2,50m en 1,15 doorvaarthoogte

Bouw

De Lillebror 78 met afmetingen 7,8m x 2,5m, is gebouwd van 5mm zeewater bestendig aluminium. Enkele delen in de kajuit zijn 4mm tbv gewichtsbesparing, wat zich uit in een lager gewicht ivm zuinig en sneller varen. Alle Lillebror schepen worden volledig in Nederland gebouwd. Waarbij Lillebror als een van de eerste bij een van de beste aluminium scheeps lasbedrijven is aangesloten, waarop velen volgden. 

Uitvoering

Het doordachte onderwaterschip is speciaal ontworpen als semi planerend schip. De romp snelheid ligt door de lengte rond de 12km/u. Met de standaard 42pk Craftsman diesel vaar je heerlijke de dubbele rompsnelheid. Een unieke prestatie voor een schip van deze afmeting. De 78 kan uitgevoerd worden met een diesel aandrijving. Een volledig elektrische aandrijving is ook mogelijk. Of ga voor het beste van 2 werelden de Plug-in-hybride. Met de standaard 42 pk diesel vaart de boot tot 25km/u. met het extra gewicht van de hybride accu’s en alle opties vaar je nog 20km/u. Met deze snelheid is er net geen vaarbewijs en registratie nodig. 

Elektrisch

Elektrisch varend is de elektromotor afgesteld op 2000W wat een snelheid geeft van 9km/u. Met deze snelheid kan de boot met het hybride accu pakket tot 6 uur elektrisch varen. En in volledig elektrische uitvoering kan ruim de hele dag gevaren worden. De maximale snelheid in elektrisch varen is 12km/u ofwel de rompsnelheid. Alle schepen worden uitgevoerd met de nieuwste en meest sterke lithium accu’s van een Nederlands prijswinnend bedrijf. 

Hybride

Met de hybride versie kan er geschakeld worden tussen de elektrische en diesel aandrijving welke beiden dezelfde schroef aandrijven. Deze overbrenging is geluidloos en speciaal op elkaar afgestemd. Een geïntegreerde sprayrail met een licht bollend onderwaterschip zorgt voor een minimale boeg en hekgolf wat de weerstand en het verbruik verlaagt en dus het vaarbereik aanzienlijk vergroot. Is een snelle planerende tender gewenst dan is dit mogelijk en zijn er vermogens tot 170pk diesel mogelijk.

Standaard

De boot is standaard uitgerust met unieke zwart gecoate weerstand scharnieren, zodat de luiken en deuren in de boot eenvoudig open blijven staan en er geen gasveren nodig zijn. Alle luiken hebben verder luxe rvs gepolijste en tegen corrosie geïsoleerde sloten. Rvs klapkikkers zitten ook standaard op de tender. De geïnstalleerde schootklemmen zijn uiterst praktisch en zorgen dat de meegeleverde lichtgewicht stootkussens in een oogwenk op de juist hoogte zijn te hangen of net zo snel weer binnen boord te halen. Ook zijn er 10 geïntegreerde bekerhouders voorzien op praktische locaties binnen de kajuit. Standaard is ook een groot in delen op te bergen zonnedek wat tussen de banken gehangen kan worden. Alle verbindingen tussen aluminium en rvs op het schip worden geïsoleerd dmv een speciale gel welke ook gebruikt wordt door NASA. Deze gel wordt niet hard zoals Duralac en heeft daardoor een nog langere corrosie bestendigheid. 

Opties

Verder is de luxe tender naar wens af te bouwen met de volgende opties. 
Een boegschroef welke het in en uit parkeren vergemakkelijkt. Door de lichte romp heeft wind invloed op de boeg en is een boegschroef een hulpmiddel om de tender ook met 1 persoon makkelijk te kunnen hanteren. 
Navigatie verlichting is mogelijk met unieke minimalistische Led verlichting. Ook in deze verlichting loopt Lillebror voorop en gebruikt krachtige en goedgekeurde navigatie verlichting die verder in Nederland nog niet worden toegepast. Een scheepshoorn is ook mogelijk. Evenals een handpomp toilet. Een uitgebreide kussen set in veel verschillende stoffen en kleuren zorgt voor extra comfort. Het grote vooronder is zo gemaakt dat alle kussens hier voorin zijn op te bergen. Ook kussens op de zonnedek delen en motorkist horen daarbij. De zonnedek delen zijn op te bergen in het vooronder wat tevens mogelijk maakt dat er geslapen kan worden. 

Kleuren

Voor het kleuren van de boot zijn verschillende opties. Een makkelijk aan te brengen optie is het zogenaamde wrappen. De buitenkant en delen van de binnenkant worden dan voorzien van een vinyl sticker. Eventuele latere kleine gebruikerssporen zijn eenvoudig zelf te repareren. En na een paar jaar kan de folie vervangen worden voor een nieuwe kleur.

Een andere optie is het volledig spuiten van de boot. Binnen en buitenkant worden dan gestraald, voorzien van primer en een uiterst harde kleur coating. Een sterke en duurzame optie. Het repareren van kleine krassen is mogelijk dmv poetsen. 

Vloer

De vloer kan worden voorzien van kunstteak 2G. Een lichtgewicht en koel kunststof teak dek waar je de hele zomer koel met de blote voeten op kan lopen. Het dek is te krijgen in verschillende kleuren en motieven. De kajuit is zelflozend, dus een dektent is niet per se nodig. Dan kan de boot ook uitgevoerd worden met een antislip traanplaat aluminium vloer. De dektent wordt voor elke boot speciaal passend op maat gemaakt, omdat een aluminium boot met de hand gemaakt is en op een boot van 8meter enkele millimeter kan verschillen.

Fouling

Het onderwaterschip kan bij een aluminium boot blank blijven. Enkel ieder jaar schoonspuiten is voldoende om eventuele aangroei te verwijderen. Een simpele oplossing om aangroei te voorkomen is het onderwaterschip in te smeren met uierzalf. Een vettig goedje wat een heel seizoen glad blijft. Een solide oplossing is het onderwaterschip te voorzien van onderhoudsvrije polyester coating Neosil. Dit is een harde rubberachtige ultragladde coating welke ten eerste het onderwaterschip extra beschermd en omdat het zo glad is groeit er minder op aan. Bij snelheden boven de 8 knopen (15km/u) glijdt aangroei er vanzelf vanaf. Deze coating is in iedere RAL kleur te krijgen en behoeft tot 7 jaar geen onderhoud.

Een nog gladdere oplossing is het toepassen van NFS fouling folie. De onderkant wordt beplakt met een nano-coat achtige super gladde folie, waar eventueel aangroei vrijwel op kan hechten en eventueel aanslag zo vanaf kan wrijven. 

"Het is iedere keer echt weer een genot om in Lillebror 78 te stappen. Zoveel slimme oplossingen maken het ons erg makkelijk om snel weg te kunnen. Een handige dektent die snel op te bergen is. Geen gedoe met knopen van fenders. Elektrisch varen we geruisloos de haven uit en als we de diesel starten kunnen we heerlijk snel overal naar toe. Het mooiste van de dag 's avonds elektrisch door de grachten varen met een muziekje en de mooie verlichting in de boot. De klantenservice is top. Er staat altijd direct iemand klaar en niets is te veel gevraagd."

Naam persoon

Extra informatie over de Lillebror 78

De standaard is een 7,8m lange en 2,5m brede blank aluminium tender sloep. het gewicht ligt vaarklaar tussen de 1600-1800kg afhankelijk van de opties. De boot is standaard voorzien van een sterke 4 cilinder 42 pk diesel motor. Daarmee vaar je tot 25km/u afhankelijk van het gewicht. Tot 20km/u is er geen vaarbewijs en registratie nodig. Het schip is CE-C gekeurd voor 10 personen, dit is inclusief kustwateren.

Standaard is de tender voorzien van rvs opklapkikkers die het schip een minimalistische look geven. Carbon schootklemmen zitten er om de fenders extreem makkelijk en snel op de juiste hoogte te hangen en op te bergen. 10 bekerhouders rondom voor een stabiel drankje. Goede luiksloten op alle opbergkisten en naar het vooronder. Een lederen stuurwiel dat in iedere gewenste kleur te krijgen is, geven het schip een persoonlijke touch.

"Een Lillebror is gemaakt voor de toekomst met een ode aan het verleden."

Comfort en esthetische opties

  • Koelkast
  • DAB+ digitale radio met 4 LED-verlichte speakers voor sfeervolle kuipverlichting
  • Boegschroef 35kgf
  • Scheepshoorn
  • Navigatieverlichting met unieke power LED's
  • Toilet
  • Luxe en comfortabele kussenset. 8cm dikke kussens op de zitting met comfortabel schuim en rugkussens met een hoge rugleuning voor optimaal zitcomfort. Met luxe outdoor stoffen of leer in kleur naar wens.
  • Dektent welke in delen op te bergen is: Volledig afgedekt in de haven. Dektent met ramen om de voorbanken tegen weer en wind. En de bimini cabrio dak tegen de zon
  • Kunstteak vloer. Sfeervol, antislip en koel in de zon. In diverse kleuren en motieven.

Meer informatie over de LB 78?

Klik dan op onderstaande button om contact op te nemen