Lillebror 78 Hybride:

 Het beste van 2 werelden: stil elektrisch varen waar het mag en moet. Bijladen en spelen (zonder vaarbewijs) met de 42pk diesel.


Uit te breiden met 52/80/110pk (oa. Craftsman of Yanmar) voor snel varen.

100% duurzaam en Nederlandse kwaliteit

elektrische boot
  • 100% handgebouwd en ontwikkeld in Nederland.
  • Standaard vaarklaar uitgevoerd in blank onbehandeld corrosie bestendig aluminium.
  • 5mm zeewaterbestendige romp met een zeer efficiënt onderwaterschip zorgt voor minimale golven, minder weerstand en langer varen.
  • De standaard 42pk diesel vaart een lekker vlotte 20km/u vaart met 2 man erin. Geen vaarbewijs en registratie nodig.
  • Een ruim vooronder met slaap/zit voorziening. Deze panelen kunnen ook gebruikt worden om een groot zonnedek tussen de banken te creëren. Er is ruimte voor een toilet met voldoende hoofdruimte.
  • 7 rvs kikkers op optimale posities.
  • Handige fender klemmen zorgen dat fenders binnen een oogwenk op de juiste hoogte hangen. De fenders haal je tijdens het varen snel binnenboord.
  • Een prachtig 60cm stuurwiel met leer in kleur naar keuze
  • RVS sloten op de 5 ruime opberg bakken.
  • Sleepoog.
  • Weerstandsscharnieren houden de luiken rechtop zodat je je handen vrij hebt.
  • Trailerbaar 1400kg vaarklaar
  • Afmeting 7,80m x 2,50m en 1,15 doorvaarthoogte

Bouw

De Lillebror 78 met afmetingen 7,8m x 2,5m, is gebouwd van 5mm zeewater bestendig aluminium. Enkele delen in de kajuit zijn 4mm tbv gewichtsbesparing, wat zich uit in een lager gewicht ivm zuinig en sneller varen. Alle Lillebror schepen worden volledig in Nederland gebouwd. Waarbij Lillebror als een van de eerste bij een van de beste aluminium scheeps lasbedrijven is aangesloten, waarop velen volgden. En ook uniek is het gebruik speciaal op maat gemaakte aluminium platen om de zijkant van de boot uit 1 deel aluminium te maken (dus zonder lasnaad). Zo is de boot in het blank aluminum al mooi en strak. 

Uitvoering

Het doordachte onderwaterschip is speciaal ontworpen als semi planerend schip voor de hybride toepassing. De romp snelheid ligt door de lengte rond de 12km/u. Met de standaard 42pk Craftsman diesel vaar je heerlijke de dubbele rompsnelheid. Een unieke prestatie voor een schip van deze afmeting. Een volledig elektrische aandrijving is mogelijk. Of ga voor het beste van 2 werelden de Plug-in-hybride. De 78 fast hybrid voor sneller varen kan uitgevoerd worden met grotere diesels zoals 52TD en 80/110 Yanmar commonrail diesels.  Met de standaard 42 pk diesel vaart de boot tot 23km/u. Met het extra gewicht van de hybride accu’s en alle opties vaar je 20km/u. Met deze snelheid is er net geen vaarbewijs en registratie nodig. 


null

Elektrisch

De 4kW elektromotor bij hybride optie is ruim voldoende voor een max 11km/u vaart. Vaar je door de meeste vaargebieden met 6-8km/u kan je met het 6,5kWh lithium accu pakket ruim 6 uur elektrisch varen. En in volledig elektrische uitvoering kan ruim de hele dag gevaren worden met grotere motoren en accu's. De maximale snelheid in elektrisch varen is 12km/u ofwel de rompsnelheid. Alle schepen worden uitgevoerd met de nieuwste en meest sterke lithium accu’s van een Nederlands prijswinnend bedrijf. 

Hybride

Met de hybride optiekan er geschakeld worden tussen de elektrische en diesel aandrijving welke beiden dezelfde schroef aandrijven. Deze overbrenging is geluidloos en speciaal op elkaar afgestemd. Een geïntegreerde sprayrail met een licht bollend onderwaterschip zorgt voor een minimale boeg en hekgolf wat de weerstand en het verbruik verlaagt en dus het vaarbereik aanzienlijk vergroot. Is een snelle planerende tender gewenst dan is dit mogelijk en zijn er vermogens tot 110pk diesel mogelijk.

Standaard

De boot is standaard uitgerust met unieke zwart gecoate weerstand scharnieren, zodat de luiken en deuren zonder hulp open blijven staan en er geen gasveren nodig zijn. Alle luiken hebben verder luxe rvs gepolijste en tegen corrosie geïsoleerde sloten. Rvs klapkikkers zitten ook standaard op de tender. De geïnstalleerde schootklemmen zijn uiterst praktisch en zorgen dat de meegeleverde stootkussens in een oogwenk op de juist hoogte zijn te hangen of net zo snel weer binnen boord te halen. Ook zijn er 10 geïntegreerde bekerhouders voorzien op praktische locaties binnen de kajuit. Standaard is ook een groot in delen op te bergen zonnedek wat tussen de banken gehangen kan worden. Alle verbindingen tussen aluminium en rvs op het schip worden geïsoleerd dmv een speciale gel welke ook gebruikt wordt door NASA. Deze gel wordt niet hard zoals Duralac en heeft daardoor een nog langere corrosie bestendigheid. 

Opties

Verder is de luxe tender naar wens af te bouwen met de volgende opties. 
Een boegschroef welke het in en uit parkeren vergemakkelijkt. Door de lichte romp heeft wind invloed op de boeg en is een boegschroef een hulpmiddel om de tender ook met 1 persoon makkelijk te kunnen hanteren. 
Navigatie verlichting is standaard met unieke minimalistische Led verlichting. Ook in deze verlichting loopt Lillebror voorop en gebruikt krachtige en goedgekeurde navigatie verlichting die verder in Nederland nog niet worden toegepast. Een scheepshoorn is ook mogelijk. Evenals een handpomp toilet. Volgens de nieuwe regelgeving mag een toilet wel enkel gebruikt worden voor een plas zonder dat een vuilwatertank benodigd is. Een uitgebreide kussenset in veel verschillende stoffen en kleuren zorgt voor extra comfort en uitstraling. Het grote vooronder is zo gemaakt dat alle kussens hier voorin zijn op te bergen. Ook kussens op de zonnedek delen en motorkist horen daarbij. De zonnedek delen zijn op te bergen in het vooronder wat tevens mogelijk maakt dat er geslapen kan worden.
 null

Kleuren

Voor het kleuren van de boot zijn verschillende opties. Een makkelijk aan te brengen optie is het zogenaamde wrappen. De buitenkant en delen van de binnenkant worden dan voorzien van een vinyl sticker. Eventuele latere kleine gebruikerssporen zijn eenvoudig zelf te repareren. En na een paar jaar kan de folie vervangen worden voor een nieuwe kleur.

Een andere optie is het volledig coaten van de boot. Binnen en buitenkant worden dan gestraald, voorzien van primer en een uiterst harde kleur coating. Een sterke en duurzame optie. Het repareren van kleine krassen is mogelijk dmv poetsen. 

Vloer

De vloer kan worden voorzien van kunstteak 2G. Een lichtgewicht en koel kunststof teak dek waar je de hele zomer koel met de blote voeten op kan lopen. Het dek is te krijgen in verschillende kleuren en motieven. De kajuit is zelflozend, dus een dektent is niet per se nodig. Dan kan de boot ook uitgevoerd worden met een antislip traanplaat aluminium vloer. De dektent wordt voor elke boot speciaal passend op maat gemaakt, omdat een aluminium boot met de hand gemaakt is en op een boot van 8meter enkele millimeter kan verschillen. 

Fouling

Het onderwaterschip kan bij een aluminium boot blank blijven. Enkel ieder jaar schoonspuiten is voldoende om eventuele aangroei te verwijderen. Een simpele oplossing om aangroei te voorkomen is het onderwaterschip in te smeren met uierzalf. Een vettig goedje wat een heel seizoen glad blijft. Een solide oplossing is het onderwaterschip te voorzien van onderhoudsvrije NFS fouling folie. De onderkant wordt beplakt met een nano-coat achtige super gladde folie, waar eventueel aangroei minder goed. op kan hechten en eventueel aanslag zo vanaf is te wrijven. 

"Het is iedere keer echt weer een genot om in Lillebror 78 te stappen. Zoveel slimme oplossingen maken het ons erg makkelijk om snel weg te kunnen. Een handige dektent die snel op te bergen is. Geen gedoe met knopen van fenders. Elektrisch varen we geruisloos de haven uit en als we de diesel starten kunnen we heerlijk snel overal naar toe. Het mooiste van de dag 's avonds elektrisch door de grachten varen met een muziekje en de mooie verlichting in de boot. De klantenservice is top. Er staat altijd direct iemand klaar en niets is te veel gevraagd."

Naam persoon

Extra informatie over de Lillebror 78

De standaard is een 7,8m lange en 2,5m brede blank aluminium tender sloep. het gewicht ligt vaarklaar tussen de 1600-1800kg afhankelijk van de opties. De boot is standaard voorzien van een sterke 4 cilinder 42 pk diesel motor. Daarmee vaar je tot 25km/u afhankelijk van het gewicht. Tot 20km/u is er geen vaarbewijs en registratie nodig. Het schip is CE-C gekeurd voor 10 personen, dit is inclusief kustwateren.

Standaard is de tender voorzien van rvs opklapkikkers die het schip een minimalistische look geven. Carbon schootklemmen zitten er om de fenders extreem makkelijk en snel op de juiste hoogte te hangen en op te bergen. 10 bekerhouders rondom voor een stabiel drankje. Goede luiksloten op alle opbergkisten en naar het vooronder. Een lederen stuurwiel dat in iedere gewenste kleur te krijgen is, geven het schip een persoonlijke touch.


Bouwtijd afhankelijk van opties en wensen tussen de 4 en 6 maanden

Comfort en esthetische opties

  • Koelkast
  • DAB+ digitale radio met 4 LED-verlichte speakers voor sfeervolle kuipverlichting
  • Boegschroef 35kgf
  • Scheepshoorn
  • Navigatieverlichting met unieke power LED's
  • Toilet
  • Luxe en comfortabele kussenset. 8cm dikke kussens op de zitting met comfortabel schuim en rugkussens met een hoge rugleuning voor optimaal zitcomfort. Met luxe outdoor stoffen of leer in kleur naar wens.
  • Dektent welke in delen op te bergen is: Volledig afgedekt in de haven. Dektent met ramen om de voorbanken tegen weer en wind. En de bimini cabrio dak tegen de zon
  • Kunstteak vloer. Sfeervol, antislip en koel in de zon. In diverse kleuren en motieven.

Meer informatie over de LB 78?