tendersloep design





LB78

Standaard uitrusting

  • 100% handgebouwd en ontwikkeld in Nederland.
  • Standaard vaarklaar uitgevoerd in blank onbehandeld corrosie bestendig aluminium.
  • 5mm zeewaterbestendige romp met een zeer efficiënt onderwaterschip zorgt voor minimale golven, minder weerstand en langer varen.
  • Zelflozend
  • De standaard 42pk diesel vaart een lekker vlotte 20km/u vaart met 2 man erin. Geen vaarbewijs en registratie nodig.
  • Of kies voor een standaard 4kW elektromotor met lithium accu.
  • Een ruim vooronder met slaap/zit voorziening. Deze panelen kunnen ook gebruikt worden om een groot zonnedek tussen de voorbanken te creëren. Er is ruimte voor een toilet met voldoende hoofdruimte.
  • 6 Lillebror aluminium&titanium kikkers.
  • Handige klemmen zorgen dat fenders in 1 seconde op de juiste hoogte hangen. 
  • Een prachtig 60cm stuurwiel met leer. 
  • RVS sloten op de 5 ruime opberg bakken.
  • Sleepoog.
  • Weerstandsscharnieren houden de luiken rechtop zodat je je handen vrij hebt.
  • Trailerbaar vanaf 1400kg vaarklaar.
  • CE-C 10 personen incl kustwateren.
  • Afmeting 7,80m x 2,50m en 1,15 doorvaarthoogte.
  • Fusion marine audio systeem met 4 speaker.
  • Kompressor koelkast. 
  • 12v Toeter met knop op dashboard.
  • Led navigatie verlichting.
  • Lillebror custom made verzonken kikkers (aluminium & titanium).

Ontwerp

  • Doordacht onderwaterschip is speciaal ontworpen voor hybride aandrijving.
  • Zuinig elektrisch varen en semi planeren.
  • Romp gebouwd in 5mm corrosie bestendig aluminium.
  • Enkele delen in de kajuit zijn 4mm tbv gewichtsbesparing, voor zuiniger en sneller varen.
  • Afmetingen 7,8m x 2,5m en doorvaart van 1,15m.
  • De romp snelheid ligt door de lengte rond de 12km/u.
  • Met standaard 42pk diesel vaar je heerlijke 20km/u. Een unieke prestatie voor een schip van deze afmeting.
  • Unieke speciaal laten maken zijplaten van 8m zodat er zodat de boot in blank aluminium en met wrappen en coaten zonder plamuur mooi strak blijft.
  • Bouwtijd afhankelijk van opties tussen 4-6 maanden.

Hybride

 Het beste van 2 werelden: stil elektrisch varen waar het mag en moet. Bijladen en spelen (zonder vaarbewijs) met de 42pk diesel.


Optioneel 80/110pk Yanmar voor snelvaren.

  • Plug-in Hybride aandrijving optioneel bij de standaard diesel.
  • 4kW Waterworld elektromotor met 6,5kWh lithium accu.
  • Touch Waterworld display met accu-leeg beveiliging.
  • 10km/u en tot ongeveer 6uur elektrisch varen bij 7km/u.
  • Diesel uit te breiden met 80/110pk Yanmar commonrail turbo diesel motoren voor snelvaren. 
  • Yanmar 110pk snelheid ongeveer 45km/u.
  • Tijdens diesel varen wordt de lithium accu opgeladen.
  • Elektromotor uit te breiden tot 10kW en een 2e lithium accu. 
  • Walstroom aansluiting om de lithium accu en 12V accu op te laden.

Optioneel

  • Plug-in Hybride icm walstroom.
  • Flexiteek in kleur en uitvoering (+/- lijfhout) naar keuze.
  • Dektent met of zonder opstaande voorruit.
  • Boegschroef met dashboard geïntegreerde knop.
  • Toilet (beperkingen ivm regelgeving).
  • Wrappen of poeder-/ coaten.
  • Ultra gladde antifouling folie. 
  • Lillebror Aero custom design 60cm stuurwiel.

Antifouling

Het onderwaterschip kan bij een aluminium boot blank blijven. Enkel ieder jaar schoonspuiten is voldoende om eventuele aangroei te verwijderen. Een simpele oplossing om aangroei te voorkomen is het onderwaterschip in te smeren met uierzalf. Een vettig goedje wat een heel seizoen glad blijft. Een solide oplossing is het onderwaterschip te voorzien van onderhoudsvrije ultragladde folie of coating. De onderkant wordt behandeld met een nano-coat achtige coating of folie, waar eventueel aangroei minder goed op kan hechten en eventueel aanslag zo vanaf is te wrijven. Zaak is wel regelmatig varen. Traditionele zelfslijpende kopervrije antifouling is ook altijd mogelijk. 

"Het is iedere keer echt weer een genot om in Lillebror 78 te stappen. Zoveel slimme oplossingen maken het ons erg makkelijk om snel weg te kunnen. Een handige dektent die snel op te bergen is. Geen gedoe met knopen van fenders. Elektrisch varen we geruisloos de haven uit en als we de diesel starten kunnen we heerlijk snel overal naar toe. Het mooiste van de dag 's avonds elektrisch door de grachten varen met een muziekje en de mooie verlichting in de boot. De klantenservice is top. Er staat altijd direct iemand klaar en niets is te veel gevraagd."

Meer informatie over de LB78?